Durant el primer trimestre, els alumnes de català de 4t d’ESO hem realitzat una sèrie de debats a l’aula basant-nos amb un concurs en el qual també participem que es diu “debat lliga”.

Primer de tot, vam veure diferents  intervencions d’aquest concurs per  fer-nos una idea del que era un debat. Més tard, vam presentar uns temes per debatre dels quals en vam triar quatre. Els alumnes, ens vam distribuir entre aquests quatre temes i  cada grup va començar a buscar informació.

Un cop teníem les idees principals clares, cada grup es va dividir en dos ja que uns s’havien d’enfrontar a uns altres. Es va decidir qui aniria en contra i qui a favor i un cop fet això, ja vam començar a buscar la informació que més s’esqueia a la nostra posició i al nostre tema.

A mesura que teníem clares les idees i els arguments que faríem servir per a defensar el que ens havia tocat, vam haver de començar a redactar els discursos: el discurs inicial, les refutacions i el discurs de les conclusions, aquests, els vam haver de presentar  a la professora que ens va posar una nota i una opinió de millora.

Un  cop ja vam tenir tots els discursos fets i totes les idees clares, vam fixar una data per a començar els debats.

A cada classe fèiem un debat i mentres uns companys debatien, la resta de la classe havia de pendre nota dels aspectes positius i negatius de cadascú a l’hora de debatre.

Al final de cada debat, entre tots fèiem una valoració de com havia anat el debat.

Un cop vam haver acabat tots els debats, va tocar decidir quins alumnes eren els que millor representarien l’escola al concurs “debat lliga”, en van sortir cinc i ara ja s’ho estan preparant ja que aquest concurs es farà el febre d’enguany.

Debat Lliga